Szukaj na tym blogu

piątek, 12 lipca 2013

Co nieco o mojej diecie

Witajcie,

Dzisiaj przedstawię w wielkim skrócie moją dietę.



Tak jak pisałam w poprzednim poście mam świetnie dobraną - "smacznie dopasowaną" przez Dietetyka dietę.
Jest to dieta 1400 kalorii, bardzo zróżnicowana, kolorowa i bogata w wszystkie składniki mineralne i witaminowe. Moja skóra , paznokcie i włosy w końcu odżyły gdzie na innych dietach było zupełnie odwrotnie.
Posiłki są tak smaczne i łatwe do przygotowania, że dietkowanie jest dla mnie przyjemnością a nie udręką. To po prostu raj dla mojego podniebienia.

Dieta odchudzająca kojarzy się zazwyczaj z bardzo skromnymi porcjami jedzenia, a nawet...głodem. Tymczasem Ja zaczynając ten program pod okiem Dietetyka byłam mocno zaskoczona liczbą posiłków (aż 5 w ciągu doby!)

Czy wiecie,że codzienna dawka kalorii na diecie redukcyjnej powinna być obliczana specjalnie dla każdego indywidualnie. Przy obliczeniach uwzględnia się wzrost, wiek, aktywność ...

Poniżej podaję sposób jak to obliczyć , niemniej jednak warto skonsultować to z dietetykiem , który pomoże ustalić dokładną i najlepszą dla ciebie ilość kalorii.Ten ramowy opis ma Wam uświadomić,że " JEŚLI CHCE SIĘ CHUDNĄĆ ZDROWO I  TRWALE , TO KALORIE NIE SĄ WROGIEM " - wystarczy mieć je pod kontrolą i nie przekraczać przyjętej granicy a BĘDZIEMY CHUDNĄĆ !

"Jak to obliczyć?

  1. Skorzystaj z kalkulatora BMI (Body Mass Index), aby określić swoją prawidłową wagę ciała – a raczej "widełki", w których twoja waga powinna się mieścić. Ustal, do jakiej konkretnej wagi chcesz dążyć. Przejrzyj stare zdjęcia – jaka waga była dla ciebie najkorzystniejsza? Upewnij się, że mieściła się w normie.

    Kalkulator BMI
  2. Następnie należy obliczyć zapotrzebowanie energetyczne – CPM (Całkowita Przemiana Materii ). Uwaga: w rubryce "waga" należy wpisać wagę prawidłową, do której dążysz, a nie wagę obecną. Dodatkowym kryterium będzie też twoja codzienna aktywność i wiek.

    Kalkulator CPM
  3. Aby otrzymać liczbę kalorii, którą powinieneś spożywać w trakcie diety redukcyjnej, od otrzymanego wyniku odlicz 500–700 kcal. Jeśli np. otrzymany przez ciebie wynik to 1900 kcal, dieta redukcyjna powinna mieć między 1400 kcal a 1200 kcal, czyli średnio – 1300 kcal. Dzięki temu masz szansę na utratę minimum 0,5 kg tygodniowo." 


Przykładowy dzień z mojej diety 

Śniadanie 7.00
II Śniadanie 11.00
Obiad 14.00
Podwieczorek 16.30
Kolacja 19.30

MENU
Dzień 1 (poniedziałek)
Śniadanie
Płatki owsiane z żurawiną, pestkami słonecznika i truskawkami
·       2 łyżki płatków owsianych
·       1 szklanka mleka
·       2 łyżki żurawiny (suszona lub świeża)
·       1 łyżka pestek słonecznika
·       5-6 truskawek
Płatki owsiane zagotować w małej ilości wody. Następnie wlać mleko, zagrzać. Truskawki umyć oddzielić od szypułek. Dodać wszystkie składniki do owsianki.
2 śniadanie
Brokuł z fetą i rukolą
·       3-4 różyczki brokuł
·       1/3 opakowania  sera feta (light)
·       Duża garść rukoli
·       Sos:
·       1 łyżeczka soku z cytryny
·       1 łyżka wody
·       1 łyżka oliwy z oliwek
·       Przyprawy: bazylia, papryka, suszony pomidor, pieprz (ewentualnie inne)
Brokuł umyć i obgotować (w wodzie lub na parze), podzielić na mniejsze kawałeczki. Następnie dodać pokrojoną fetę, rukolę oraz sos. Całość wymieszać.
Obiad
Kurczak z bakłażanem i pomidorami
·       1/3 szklanki brązowego ryżu
·       ½ dużej pojedynczej piersi drobiowej
·       1/2  bakłażana
·       1 cebulka
·       1 łyżeczka oliwy z oliwek
·       1 ząbek czosnku
·       2 małe pomidory
·       Słodka papryka, sól i pieprz
Bakłażana pokroić w plastry, posolić i odstawić na ok. pół godziny po czym opłukać i osuszyć. Cebulę pokroić, wycisnąć czosnek i podsmażyć na oliwie (na głębokiej patelni). Następnie dodać bakłażana i doprawić solą oraz pieprzem. Mięso pokroić w nieduże kawałeczki, posypać solą, pieprzem i słodką papryką. Dodać do warzyw. Dusić aż mięso będzie gotowe. Dodać obrane ze skórki pomidory (ewentualnie doprawić ulubionymi przyprawami) i dusić. Podać z ugotowanym ryżem. Można przystroić listkami świeżej bazylii.
Podwieczorek
Jogurt naturalny z truskawkami i listkami świeżej mięty
·       Opakowanie jogurtu naturalnego
·       2 garści truskawek
·       Listki świeżej mięty
Truskawki umyć, oddzielić od szypułek. Pokrojone truskawki dodać do jogurtu. Można również zmiksować. Dodać miętę.
*jeżeli uda się kupić można dodać kilka listków stewii (listki mają słodki smak).
Kolacja
Sałatka z szynką i grzankami z chleba pełnoziarnistego
·       Szklanka dowolnej sałaty lub mieszanki sałat
·       2-3 plasterki chudej szynki
·       1 pomidor
·       ½ świeżego ogórka
·       kilka kropel oliwy z oliwek
·       1 kromka chleba pełnoziarnistego  żytniego
Kromkę chleba podgrzać w tosterze lub piekarniku, następnie pokroić na kawałki. Ogórka i pomidora umyć i pokroić w dowolnej wielkości  kawałki. Sałatę umyć i „porwać”. Szynkę pokroić w kwadraciki. Wszystkie produkty połączyć, dodać oliwę, doprawić dowolnymi przyprawami (jak np. estragon, słodka papryka, pieprz) i wymieszać.
 Na zdjęcia posiłków zapraszam już jutro


2 komentarze:

  1. No ja też myślałam, że dieta musi wiązać się z wieloma wyrzeczeniami, a okazuje się, że wystarczy po prostu rozsądniej komponować posiłki:) Trzymam kciuki za Ciebie i nas wszystkie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne menu, ale troszkę mało tych kalorii, ja np. uprawiam dużo sportu i muszę jeść ich trochę więcej nawet przy redukcji, ale jeżeli Ty prowadzisz siedzący tryb życia to inna sprawa :) Tutaj dodatkowe wskazówki na co zwrócić uwagę w walce o piękną figurę: http://www.jestemfit.pl/artykuly/trening/5-sposob%C3%B3w-na-p%C5%82aski-brzuch

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, są one dla mnie ważne i budujące:)
Pozdrawiam cieplutko
Wiola