Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 października 2013

Reguluje wchłanianie tłuszczu !

Jako jedna z niewielu surówek na świecie, spełnia kilka funkcji:
  1. Probiotyczną, bo przywraca równowagę dobrych bakterii w  jelitach i wzmacnia organizm
  2. Oczyszczającą, bo eliminuje metale ciężkie i toksyny z organizmu
  3. Odchudzającą, bo reguluje wchłanianie tłuszczu z diety nawet o 40%
Wiemy, że w przyrodzie musi istnień równowaga. W naszym organizmie także. Jeśli jest zachwiana, pojawiają się choroby. 
Gazy, wzdęcia, lepki i cuchnący kał, bóle jelit, łaknienie na cukier, nadmierna pobudliwość. Bakterie uwalniają szkodliwe produkty własnej przemiany materii, zwane endotoksynami. Ostatnie wyniki badań, udowodniły, że endotoksyny mogą powodować nadwagę i otyłość.

Jak to działa ?

Podczas spożywania niewłaściwego jedzenia, niektóre bakterie mogą rozwijać i produkować endotoksyny, które nasz układ odpornościowy rozpoznaje jako "wroga" i reaguje zapaleniem.
Nasze ciało zmienia wtedy metabolizm i zamiast spalać tłuszcz, przekierowuje energię na walkę z zapaleniem. Nadprodukcja insuliny zwiększa magazynowanie tłuszczu i tłumi sygnały z mózgu, które sterują apetytem. Wynik jest taki, że jesteśmy ciągle głodni i nie możemy się nasycić jedzeniem, więc jemy, jemy, jemy…i tyjemy!

Najlepszym sposobem, aby odwrócić ten stan zapalny i przywrócić prawidłowy metabolizm jest wyeliminowanie nadmiaru cukru i przetworzonej żywności. Zamiast tego należy wprowadzić do diety pożyteczne bakterie z naturalnie fermentowanych produktów spożywczych.

Ta surówka zawiera silne antyoksydanty i jest najlepszym pokarmem probiotyczny (żaden suplement mu nie do równa). Znajdują się tu wszystkie niezbędne "dobre"szczepy bakterii, które pomagają wyeliminować toksyny i metale ciężkie, w tym pestycydy z naszego organizmu. Przywraca równowagę bakteryjną i dobre pH.

Ta sałatka, dzięki zawartości pożytecznych bakterii jelitowych pomaga także w:

- Absorpcji mineralnej i produkcji składników odżywczych , takich jak witaminy z grupy B i witaminy K2 (zmniejszają ryzyko choroby wieńcowej )
- Zapobiega cukrzycy
- Obniża ryzyko raka
- Poprawia nastrój i zdrowie psychiczne
- Zapobiega trądzikowi
 
 
 


Składniki:

0,5 kilograma kiszonej (nie kwaszonej!) kapusty
2-3 marchewki
3 winne słodkie jabłka
1 łyżka oliwy z oliwek 
 pieprz do smaku

Wykonanie:

Kapustę posiekać. Marchew obrać i zetrzeć na tarce. Jabłka pokroić w kostkę lub zetrzeć. Do miski włożyć kapustę, marchewkę i jabłka. Dodać oliwę i doprawić.
Moja sugestia:
Jeśli kapusta jest mocno kwaśna można dodać więcej jabłek.

Starajmy się jeść tą sałatkę codziennie jako przekąskę lub jako dodatek do mięsa i ryb mamy właśnie na nią sezon:)

5 komentarzy:

  1. Taka surówka to równiez niesamowita bomba witaminowa!!! Uwielbiam kiszoną kapustę :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mieszkałam w Polsce często taka jadłam. W UK ciężko o dobrą kapustę kiszona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnes - bardzo łatwo ją zrobisz sama :) spróbuj ! z pewnością sobie poradzisz.

      Usuń
  3. czym się różni kiszona kapusta od kwaszonej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiszona kiśnie sama powoli na bazie soli a kwaszona jest zakwaszana octem bądź innym paskudztwem w celu przyspieszenia fermentacji.

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, są one dla mnie ważne i budujące:)
Pozdrawiam cieplutko
Wiola